Zawody |
|
Account Manager - opiekun klientaJest odpowiedzialny za relacje firmy z klientami. Do jego obowiązków należy reprezentacja firmy, koordynacja pracy wszystkich działów oraz opieka nad projektami reklamowymi, czyli ustalanie czasu ich trwania, kosztu, wybór grupy docelowej, ustalanie zadań dla poszczególnych działów itd. Na stanowisku Account manager należy znać język angielski lub inne języki obce oraz doskonale znać branżę, w której się pracuje. Dodatkowymi atutami są odporność na stres oraz zdolności przywódcze. White-collarPraca jako white collar worker oznacza prace biurową. Białe kołnierzyki to generalnie pracownicy wykonujący zawody, które nie wymagają pracy fizycznej. Z reguły white collar są utożsamiani z pracownikami sektora publicznego oraz z administracją publiczną. Do białych kołnieżyków zaliczać się też będą doradcy podatkowi, prawnicy itd. Określenie to jednak nie dotyczy przedsiębiorców ani tak zwanych wolnych zawodów. Do słownika weszło także określenie "różowe kołnierzyki". Jest ono synonimem pracowników, których praca nie jest powszechnie uważana jako prestiżowa (chodzi tu np. takie zawody, jak sekretarka, bibliotekarz czy kwiaciarz). "Różowe kołnierzyki" w pracy także nie używają dużego wysiłku fizycznego. Blue collarBlue collar workers, czyli "niebieskie kołnierzyki" - to określenie pochodzące z terminologii amerykańskiej, określające ludzi, których praca wymaga stosunkowo znacznej aktywności fizycznej. Blue collar są więc pracownikami produkcyjnymi i pracownikami administracyjnymi niższego szczebla. Większość z tych, którzy mają pracę fizyczną nosi w Stanach Zjednoczonych właśnie niebieskie kołnierzyki. Kolor ten nie został dobrany czysto przypadkowo - na niebieskim (lub podobnych kolorach) brud jest najmniej widoczny. Dodatkowo - to właśnie niebieski jest najpopularniejszym kolorem jeansu, który jest podstawowym materiałem do produkcji odzieży roboczej. Art DirectorArt Director w wolnym tłumaczeniu na polski to dyrektor artystyczny. Jego podstawowymi zadaniami jest organizacja oraz koordynacja zarówno akcji promocyjnych i kampanii reklamowych. Oprawa artystyczna wszystkich firmowych przedsięwzięć firmy, jak na przykład oprawa targów również leży w gestii dyrektora artystycznego. Aby aplikować na tego rodzaju stanowisko należy posiadać conajmniej kilkuletnie doświadczenie w branży artystycznej/reklamowej oraz posiadać przede wszystkim zdolności organizacyjne. Dodatkowym atutem będzie duża kreatywność. "Art director" w Anglii powinien móc wylegitymować się conajmniej średnim wykształceniem kierunkowym - plastycznym lub wyższym technicznym lub plastycznym (zalicza się tu takie studia, jak np. architektura). Brand ManagerBrand Manager to w wolnym tłumaczeniu na polski manager d/s marki lub opiekun marki. Brand manager jest to praca na samodzielnym stanowisku. Opiekun marki musi współpracować ściśle z przedstawicielami handlowymi. Praca w Anglii na stanowisku brand managera jest zazwyczaj pracą w branży FMCG, czyli dóbr szybko zbywalnych lub w firmach produkcyjnych i w agencjach reklamowych. Koniecznie należy znać produkty danego sektora. Z badań wynika, że średni wiek osób, które ubiegają się o stanowisko brand managera wynosi 25 lat. Kandydaci nie mają więc ogromnego doświadczenia, co może świadczyć o tym, że niewielkie i krótkie przyzwyczajenia z poprzednich prac są tutaj atutem. Njabardziej liczy się kreatywność i umiejętność prowadzenia negocjacji (wysokie zdolności komunikacyjne). Opiekun do spraw marki sprawuje opiekę nad marką od momentu jej powstania aż do końca. Brand manager powinien także monitorować sytuację w całym segmencie, w którym jego marka jest uplasowana i ściśle kontrolować i śledzić posunięcia konkurencji. |